Produktivitet og effektivitet – brug af digitale værktøjer

I Cloverleaf prioriterer vi en god balance mellem kvalitet, arbejdstid og produktivitet højt. Vores tilgang omfatter aktiv brug af digitale værktøjer, der understøtter vores arbejdsprocesser. Et nøgleelement er vores planlægningssystem, der effektivt hjælper os med tidsstyring, overholdelse af deadlines og meget mere. Læs mere om hvordan vi bruger digitale værktøjer til at understøtte vores arbejde.

Produktivitet og effektivitet – brug af digitale værktøjer

I Cloverleaf prioriterer vi en god balance mellem kvalitet, arbejdstid og produktivitet højt. Vores tilgang omfatter aktiv brug af digitale værktøjer, der understøtter vores arbejdsprocesser. Et nøgleelement er vores planlægningssystem, der effektivt hjælper os med tidsstyring, overholdelse af deadlines og meget mere. Læs mere om hvordan vi bruger digitale værktøjer til at understøtte vores arbejde.
_1814333

For at sikre, at vi altid kan levere høj kvalitet og samtidig sikre, at vi har plads til udvikling men også for at vi ikke skal arbejde mange timer, arbejder vi i Cloverleaf kontinuerligt med at sikre en god balance mellem kvalitet, arbejdstid og produktivitet.

Du kan i andre nyheder læse om vores brug af pauser og Pomodoro-teknikken, men vi bruger også flere digitale værktøjer til at hjælpe os.

Vi bruger bl.a. et digitalt opgavestyringssystem, hvor vi har et centralt overblik over vores arbejdsopgaver. Overblikket giver os også mulighed for at se workload på tværs af vores team, og på denne måde giver systemet os en støtte til at omprioritere opgaver eller flytte opgaver til andre personer.

I det system som Cloverleaf benytter, opretter vi tasks og giver dem deadlines samt estimeret timetal for løsning af opgaven. Det betyder, at vi generelt trænes i at estimere hvor lang tid en opgave tager at løse, og hvis vi sammenholder dette med vores tidsregistreringer, så kan vi også træne os i at blive bedre til at estimere. Dette giver stor værdi for vores kunder, hvor vi generelt overholder både aftalte deadlines såvel som prisoverslag.

Systemet giver os et samlet overblik over væsentlige deadlines, og vi kan gennemskue, om vi har ledig kapacitet til at påtage os nye opgaver.

Men i det daglige arbejde giver det også vores medarbejdere klart fokus og overblik over dagens arbejdsopgaver. Det bliver meget hurtigt synligt i systemet, hvis du er tidsoptimist og mener, at du sagtens kan klare at løse syv opgaver á en time på en dag – for din dag bliver herefter rød i systemet.

Værktøjet giver os også mulighed for at arbejde med templates med integrerede tjeklister. Dette effektiviserer vores arbejdsgange og frigiver ressourcer til vores kerneopgaver, men det sikrer også en ensartet og høj kvalitet i udførelsen af vores arbejde,

Ved at integrere digitale værktøjer i vores arbejdsproces håndterer vi ikke kun vores opgaver; vi optimerer vores tilgang for at opnå balancen mellem kvalitet, arbejdstid og produktivitet. Hvis du er nysgerrig på at høre mere om, hvordan Cloverleaf planlægger, eller hvordan vi arbejder med pauser, så hiv gerne fat i os for en uddybende snak.